Karneval 'n stuff


På fredagen var det först dags för barnens karneval.



Rafa, Francisco, Maria, Jesus och Jose



Ute på Cortijon (bondgården) uppe i kojan, Rafa, Francisco och Cristina.


Fina lammen

(lamm kan annars vara bra att tänka på ibland, små vita lambilamm som skuttar runt på blommiga ängar - vid vissa tillfällen...)



På kvällen och tid för karnevaltåget, Cristina=gammal tant, jag=mimmi


När karnevaltåget kom förbi tyckte jag helt plötsligt att det var jättepinsamt att fota, så därifrån blev det knappt några bilder. Det ångrar jag nu.





Paco var tant han med



Ända tills han fick för sig att förvandlas till kvinna, jag satte på han alla mina kläder, stoppade upp hans tuttar med papper och strumpor och tillsist sminkade jag han såklart.






Det kom några sjuklingar på vägen



Ana, jag och Alvaros



Någon ramlade



Anas systrar



Nästan alla killar i hela hålan var utklädda till tjejer



Me and mitt ragg

Ana var utklädd till häxa



Punkrockers



Inne på toan, såklart... var ska annars tjejer bli kompisar?



Jag och jajhi

En rosa snubbe



Mycket folk



Jag och en jordgubbe



På lördagen var vi ute på Mari-Carmens och Joses cortijo som de håller på att göra om till hotell



Där är förbannat fint måste jag säga



På måndagen var vi ute på en promenad och såhär ser byn ut på vägen utanför



Den förbannade kyrkan som slår precis hela tiden (eller okej, en gång i kvarten)



Vi kom in på kyrkogården som jag tyckte var hemskt fin



Här så stoppar man in människor i väggar, det har jag aldrig sett förut.



Här stoppar man alltså in kistan, pluggar igen och sätter upp en sten framför.



Jag fick dessutom se två personer med exakt samma efternamn som Nati och får veta att hon har haft två syskon till som dött en tidig död.


Det där var min helg i bilder, kankse kompletterar med lite text också nån annan dag om jag orkar.


Kommentarer
Postat av: Mamma C Ekström

Kul att så många klädde ut sig. Det blir ju en riktig folkfest då. Några tips; till den unge killen borde ni ju skaffat bh, så att inte stoppningen ramlade ut. O så lär dig att ragga upp ngn före bäst före datum.

Lammen tycker jag ser ut som små getter - killingar.

Ser ut att ha varit en rolig karnevalshelg.

Vi hörs. Mamma.

2009-03-06 @ 13:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0