Granada dag 1



Nu har jag varit hemma i två dagar från Granada. Har hur mycket som helst att skriva och typ tusen bilder att ladda upp. Vilken tur för mig då att det mesta är så internt att ingen förstår ändå och att hälften av bilderna ser ut såhär:






Anyway. Jag åkte från Cordoba till Granada på onsdagen, och jag måste ha förvandlats till spanjorska under min tid här. Min buss skulle gå halv elva, kvart över elva kom jag ifrån huset. Jag var tvungen att ta en taxi för att komma till busstationen i tid.

Mötte upp med Sanna och Linus som kom från Alicante i Granada vid lunch. Och sen irrade vi runt alldeles för länge innan vi hittade vårat hostel som låg helt perfekt i centrum. Ägarinnan till hostelet var helt i underbar och supersnäll, hon hade en hel genomgång om Granada innan vi fick komma upp på rummet. Och rummet var över all förväntan bra.

Medans Linus och Sanna körde igång med maten hämtade jag upp Linn som kom från Valladolid. Sen satt vi uppe på de soliga terrassen och käkade billig studentmat (pasta med tonfisk- och tomatsås), jag som inte trodde att jag var tvungen att leva på sådan mat tills EFTER studenten.

Vi plockade undan, gjorde oss iordning och drog ut. Jag frågade vart man kunde gå någonstans på en onsdag och de snälla spanjorerna sa något i stil med som i alla fall jag förstod som: vi ska visa er till en bra bar! Helt plötsligt står vi utanför deras lägenhet och de frågar om vi ska med upp. Varför inte tänkte vi? Vi har ju faktiskt stora starka Linus med oss så det kan väll inte vara så farligt?

Sagt och gjort, vi följde med upp där de stolt visade Alhambra som man kunde se från balkongen. Det såg inget vidare ut för att vara ärlig och Linn kläckte nått i stil med "vad är det för jävla stenklump att lysa upp?"

Han som ägde lägenheten bjöd på öl, vindruvsvin, choklad och självklart fick jag honom till att göra mat till mig - en varm toast! Hahaha, jag är så bra på det där med mat!

Vi avslutade kvällen på hostelet och med några av de drygaste människorna jag träffat. Jag vill aldrig höra om folks jävla afrikabackpackersjagärhärföratträddabarn-resor igen. Fyfan vad pretentiösa de var!





Här är gatan vi bodde på, det fanns ingen skylt utanför så först blev vi rädda att det var ett internetskämt


här satt jag lycklig och trodde att jag skulle få en normal säng

men hundåren i överslafen var tydligen inte över, får väll skylla på att jag var yngst

Här satt vi rätt länge

Enda tills det var dags för att gå ut

Lägenheten

Det som lyser med lite varmare ton är Alhambra!

Jag med min macka och ägaren till lägenheten som jag inte kommer ihåg namnet på

En ful och en snygg spansk man!

Kommentarer
Postat av: Mamma C Ekström

Ni i den snygga famili 4 gruppen har tydligen förstått att lite ansiktsgympa är bra för fejan i längden.

Där ser ju också mysigt ut i Granada med de trånga gatorna o fina balkongräckena.

Kul att läsa lite vad ni hade för er i Granada.

Brev på väg.

Puss o kram från mamma.

2009-03-19 @ 16:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0