Granada dag 2

Torsdag och tid för Alhambra. Jag hade redan vatt där ju när pappsen var här i december, men jag följde med ändå i hopp om att General Life (trädgården) skulle vara bättre. I december var det typ: bruna pinnar, bruna pinnar, nämen titta där – där har vi lite mer bruna pinnar.

Vi gick upp alldeles för tidigt och åkte med bussen upp till det gamla arabpalatset. Det var precis lika fint som förra gången och jag blev mer än imponerad, Sanna likaså som gick runt och fotade vart enda liten detalj där. Annat var det med Linus och Linn, de var så uttråkade hela tiden och tyckte allt såg likadant ut – ”har man sett en vägg har man sett alla”. Trädgården var väll lite bättre, men jag antar att om ännu ett par veckor är det nog otroligt vackert. Annars så var det helt fullt av människor nu på våren. När vi var där på vintern var där knappt en kotte, så om man inte är så där superintresserad av blommor rekommenderar jag att åka på vintern, så man slipper trängas med alla andra turister. Det var väldigt varmt och när det var dags för att aka hem var vi rätt möra - och somliga röda som tomater. 

På vägen hem gick vi och köpte ännu mer budgetmat (alltså pasta och tonfisk) och käkade kebab. Min första kebab på typ ett halvår.

På kvällen lagade vi tacos – just det vi handlade lite mer än bara tonfisk – och det blev grymt gott. Alla hade i smyg trott att det skulle bli hur misslyckat som helst men det blev skitbra.

Vi hade förfest nere i köket innan vi drog ut, det anslöt sig en mexikan som var på Europa-resa och en massa tyskar. En riktigt rolig blanding (även fast alla skulle sitta och skryta om sina jorden runt resor)! Mitt i natten drog vi ut medan tyskar och mexikaner stannade hemma men det var faktiskt inte så mycket folk ute en torsdag som vi trodde. Ändå lyckades vi bli medbjudna hem på efterfest ännu en gång.

Det var torsdagen det! 

I kön in till det stora palatset (här kunde till exempel jag och pappa bara ga rakt in, nu var där en lang kö utanför)
Albaícin
De tva kulturälskarna
Sanna: "titta en duva"
HAHAHAHA
Ture-turist Sanna!
Vi tog en liten paus, det var väldigt varmt och man blev sa himmlens trött
jag vet inte, men jag tycker att jag ser lite utanför ut :(
torget där vi käkade kebab
En fin allé, med Sierra Nevada i bakgrunden. Det är sa synd för pa alla utsiktsbilder med snöiga berg bakom blir inge bra, bergen smälter in i bakgrunden. 
BudgetMat-Time!
Jag och Linn tjatade om att vi skulle köpa glass. Tillsist fick vi varan vilja igenom, men da hade de redan smält
Taco-night. Jättenaturlig skal
En rolig tysk
Ja? Glasen tog slut
Jag and the mexican guy

Kommentarer
Postat av: Mamma C Ekström

Vilken massa fina foto med Exotiska gatubelysningar o gränder o kultur o med blommor som om det vore en svensk sommardag. Kunde bli hur avundsjuk som helst, men man orkar inte ens bli det här i kalla norden.

Ska läsa vidare på dag 3.

Mamma.

2009-03-23 @ 18:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0